Wymiana koła pasowego BMW

W BMW koło pasowe wału korbowego pełni ważną, a często niedocenianą funkcję. Oprócz przenoszenia napędu na alternator, pompę wspomagania czy klimatyzację, działa także jako tłumik drgań skrętnych, chroniąc silnik przed uszkodzeniem.

Wysokie osiągi silników BMW (szczególnie jednostek 2.0d, 3.0d, 3.0i czy 4.4 V8) sprawiają, że koło pasowe zużywa się szybciej niż w wielu innych markach. Gdy pojawią się pierwsze objawy – nie warto zwlekać z wizytą w serwisie.

Objawy uszkodzonego koła pasowego w BMW

Jeśli zauważysz któreś z poniższych symptomów, to znak, że koło pasowe może wymagać wymiany:

  • Pisk lub stuki spod maski, szczególnie przy rozruchu lub podczas przyspieszania.
  • Wibracje silnika na biegu jałowym lub niskich obrotach.
  • Luźny lub zsuwający się pasek wielorowkowy.
  • Problemy z ładowaniem akumulatora lub działaniem wspomagania.
  • Widoczne pęknięcia na gumowej części koła (w kołach dwuczęściowych).

W skrajnych przypadkach może dojść nawet do rozpadnięcia się koła pasowego podczas jazdy, co oznacza poważne ryzyko unieruchomienia samochodu i kosztownej naprawy.

BMW i specyfika zużycia koła pasowego

BMW słynie z mocnych, dynamicznych silników – ale to oznacza też większe obciążenie elementów układu napędowego. Koło pasowe w tych samochodach często zużywa się szybciej z powodu:

  • intensywnych drgań mechanicznych,
  • wysokich temperatur w komorze silnika (zwłaszcza w wersjach turbo),
  • eksploatacji w mieście z częstym ruszaniem i zatrzymywaniem,
  • jazdy na krótkich odcinkach bez pełnego nagrzania silnika.

Dlatego warto regularnie sprawdzać stan koła pasowego – zwłaszcza jeśli Twój BMW ma przebieg powyżej 150 000 km.

Jak przebiega wymiana koła pasowego w Dakro BMW Service Lublin?

W naszym specjalistycznym serwisie BMW w Lublinie każda naprawa odbywa się zgodnie z procedurami fabrycznymi:

1. Diagnostyka

Dokładnie sprawdzamy źródło hałasu lub drgań. Oceniany jest stan koła pasowego, paska osprzętu, rolek i napinacza.

2. Demontaż

Zdejmujemy osłony, pasek wielorowkowy oraz stare koło pasowe. W razie potrzeby stosujemy blokady wału.

3. Montaż nowego elementu

Zakładamy oryginalne lub wysokiej klasy zamienniki OEM (INA, Corteco, Febi). Dokręcamy zgodnie z momentem producenta.

4. Weryfikacja działania

Uruchamiamy silnik i sprawdzamy pracę układu napędowego. Zwracamy uwagę na dźwięki, napięcie paska i działanie alternatora, wspomagania i klimatyzacji.

Dlaczego warto zaufać Dakro BMW Service w Lublinie?


✔️ Dostęp do oryginalnych części oraz zamienników klasy premium.
✔️ Przejrzystość i gwarancja – zawsze znasz koszt przed naprawą.
✔️ Dogodna lokalizacja w Lublinie i szybkie terminy.

Nie ignoruj stuków i drgań – to może być koło pasowe. Zgłoś się do specjalistów BMW w Lublinie, a naprawimy to szybko, bezpiecznie i z gwarancją.

Skontaktuj się z nami:
Adres: ul. Nałęczowska 75, Lublin
Telefon: +48 81 7 215 215
E-mail: serwisbmw@dakro.pl
WWW: www.serwisbmwlublin.pl
Facebook: https://www.facebook.com/dakroBMWservice/

Serwis klimatyzacji BMW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4,9
Na podstawie 33 opinii
Dofinansowane przez Unię Europejską

Jesteśmy poza
godzinami pracy

Zostaw numer, oddzwonimy rano!

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą gdy tylko wrócimy do pracy.

Wysyłając numer telefonu zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO w celu realizacji zapytania.